Com ja us hauran explicat els vostres fills, la
classe de 3r B ha treballat durant el segon i tercer trimestre en el projecte “Planetes”.
Primer de tot,
vam preguntar els nens i nenes què els agradaria conèixer envers aquest tema.
Molts van coincidir plantejant-se preguntes com quants planetes hi ha, quins
són els seus noms i la seva mida, ...
A partir d’aquí
van començar una recerca per internet per tal d’esbrinar aquests dubtes.
Un cop
van determinar quants planetes hi havia al nostre sistema solar a part del sol
i la lluna, van haver de treballar un planeta concret per parelles. A partir de la informació que ells mateixos
havien recollit d’internet , van omplir les dades del planeta en una fitxa que
els hi vam proporcionar (distancia al sol, grandària del planeta, moviment de rotació,
moviment de translació, etc). Mitjançant tota aquesta feina de recerca van confeccionar
un mural de cadascun dels planetes, de la lluna i del sol.
Els nens/es a l’àrea
de català van haver de realitzar un text expositiu a partir de la informació recopilada
a la fitxa del planeta i després van presentar-ho davant dels seus companys de
classe, és a dir, els hi van exposar als companys els seus coneixements del
planeta, l’estel o el satèl·lit treballat. Durant les exposicions, amb el
propòsit de fer una escolta més activa, la resta de companys havia d’omplir la
fitxa del planeta que s’estava presentant.
A l’àrea de
plàstica es van confeccionar els planetes manualment en tres dimensions
mitjançant guix i pintures. Posteriorment vam penjar els planetes al sostre
cadascun en la seva òrbita corresponent.
Després
d’aprendre les principals característiques de cada planeta ens vam centrar en
el nostre “La Terra”. Dos companys de la
classe van exposar què és la rotació de la terra i com aquesta dóna peu a les
nits i el dies amb ajut d’una llot i un globus terraqüi.
El moviment
rotatori de la terra, que gira sobre el seu propi eix, ens va permetre explicar
com surt i es pon el sol, així com entendre el perquè l’ombra canvia de posició
al llarg del dia. A més a més això ens va facilitar conèixer els diferents
punts cardinals.
Finalment vam
treballar a classe el moviment de translació de la terra al voltant del sol i
com aquest dóna lloc a les diferents estacions (hivern, primavera, estiu i
tardor).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada